Kan ik bij deze tandarts terecht?

Ja, dat kan! Wij nemen nieuwe patiënten aan. U kunt zich direct aanmelden via het inschrijfformulier op onze website of per telefoon. U zult dan uitgenodigd worden in de praktijk voor een afspraak waarbij wij u zullen verzoeken een vragenlijst over uw gezondheid in te vullen en er zal een halfjaarlijkse controle worden verricht.

Ben ik verzekerd voor de tandarts?

Voor de behandeling bij een tandarts kunt u een aanvullende tandartsverzekering af te sluiten. Wanneer wij uw gegevens in ons systeem hebben staan, kunnen wij makkelijk voor u nakijken hoe u bent verzekerd en voor welk bedrag. Indien u patiënt wordt wanneer u al behandelingen elders bent ondergaan, kunnen wij geen correcte inschatting maken van het resterende budget.

U kunt uiteraard ook contact opnemen met uw eigen zorgverzekering om het na te vragen.

Klik >hier< voor een overzicht van de meest gezochte zorgverzekeraars.

Moet ik direct betalen of gaat de nota via de verzekering?

Voor patiënten zonder aanvullende tandartsverzekering geldt dat de nota direct contant of per pin voldaan dient te worden. Uiteraard zullen wij u zo nauwkeurig mogelijk informeren over de te verwachten kosten.

Wanneer u geen aanvullende tandartsverzekering heeft maar wel een lange behandeling moet ondergaan, zoals een wortelkanaalbehandeling, vragen wij u vooraf 30% van de kosten te voldoen. Hetzelfde geldt voor een behandeling waarbij er werk gestuurd wordt naar het laboratorium, zoals bij het vervaardigen van een kroon.

Heeft u een aanvullende tandartsverzekering?

Dan dient Anders Medical Factoring de factuur rechtstreeks in bij uw zorgverzekeraar. Afhankelijk van uw (aanvullende) verzekering wordt een deel van de rekening door de zorgverzekeraar vergoed. Van  het restbedrag ontvangt u een nota via Anders Medical Factoring, of via uw verzekering.

Hoe kan ik zelf pijn in mijn mond verminderen?

Er zijn veel verschillende pijnstillers die pijn zoals kiespijn kunnen verminderen. De bekendste zijn paracetamol of Ibuprofen.

Het beste is om contact op te nemen met de tandarts en een controle te laten uitvoeren om na te gaan wat de pijn veroorzaakt. Doorgaans gaat tand of kiespijn niet vanzelf over.

Eventueel is er ook een spoeddienst buiten reguliere openingstijden.

Waarom is de tandarts zo duur?

Als tandartspraktijk hanteren wij standaard tarieven. Deze prijs is bepaald door het KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde). U bent bij ons evenveel kwijt als bij iedere andere tandarts zich aan deze tarieven houdt.