Nieuw in onze praktijk!

De RelaxMaker! Of het nu gaat om een grote of kleine ingreep, sommige kinderen zijn nerveus tijdens een medische behandeling. De RelaxMaker is een bijzondere videobril die uw kind helpt te ontspannen, ze kunnen genieten van een groot aanbod aan kinderfilms. Zo is een bezoekje aan de tandarts een feest! Vraag er naar tijdens uw afspraak.

Kindertandarts

Een gezond melkgebit is belangrijk!

Pas doorgekomen tanden en kiezen van zijn extra kwetsbaar voor gaatjes en tanderosie omdat deze lastig te poetsen zijn, hierdoor is de kans op een gaatje groter.

Een gaatje of ontsteking kan dit een kind (veel) pijn en ongemak geven. Dit kan zich uiten in zich niet lekker voelen, lastig slapen of pijn bij eten.

Wanneer een melktand niet meer te redden is en daardoor getrokken moet worden,  kan dit leiden tot problemen als uw kind ouder is. De melktanden kunnen gaan verschuiven waardoor er geen ruimte meer is voor de permanente tand of kies. Ook zijn de melktanden belangrijk om goed te kunnen bijten en te kauwen en voor de spraakontwikkeling.

Daarom is het belangrijk om vanaf 2 maal daags te poetsen en dat een kind 2 maal per jaar op controle gaat bij de tandarts!

Hoe zorgen wij dat uw kind went aan de tandarts

Vanaf de leeftijd van 2,5 jaar maken wij de kinderen spelenderwijs bekend met de tandarts.

Door 2 maal per jaar de tandarts te bezoeken went uw kind aan de bezoekjes. We vinden het belangrijk een vertrouwensband met uw kind op te bouwen. Fijn voor eventuele behandelingen in de toekomst!

Onze doelstelling

Angst voor de tandarts voorkomen door met zorg en oog voor het kind te handelen, hierbij kijken we naar de persoonlijkheid van elk kind en passen daar onze aanpak op aan.

Ook leren wij de kinderen verantwoordelijkheid aan door uit te leggen hoe zij zelf het gebit het beste kunnen verzorgen.

Verdoving zonder pijn

Verdoving gaat op een speciale manier, zodat het uw kind het nauwelijks zult voelen.

We spreken van te voren af, dat wanneer de behandeling gestaakt moet worden, het kind de hand opsteekt. Zo houden zij zelf de controle en dit geeft vertrouwen.

Behandeling

We laten uw kind stapsgewijs wennen aan de tandheelkundige behandeling. De tandarts legt de kinderen goed uit wat zij gaat doen. Voor sommige kinderen is het fijn om mee te kijken met een spiegel. Ook hier geldt: hand opsteken en de behandeling wordt gestaakt!